“Terror Television” Breeds Terror Regimes


By Cliff Kincaid | February 6, 2011

Al-Jazeera consistently and misleadingly describes the Muslim Brotherhood as a “non-violent” organization.
Three years ago Accuracy in Media warned of the advent of “Terror Television,” noting that Al-Jazeera Arabic and English were fanning the flames of anti-Americanism and undermining U.S. allies in the Middle East. Our “Stop Al-Jazeera” website identified how, through clever manipulation of words and images, this was being accomplished. We released a major report on Al-Jazeera and produced a documentary on the subject.
The documentary, “Terror Television: The Rise of Al-Jazeera and the Hate America Media” featured evidence that Al-Jazeera inspired foreign Muslim fighters to go to places like Iraq and Afghanistan for the specific purpose of killing U.S. service members.
Our efforts gave many cable and satellite TV providers second thoughts about carrying the English version of the channel in U.S. media markets. Soon, one of Al-Jazeera’s Western faces, former ABC News reporter Dave Marash, resigned from the channel, citing its anti-Americanism.
“Al Jazeera makes a living blaming most problems in the Middle East on the USA and Israel,” Bill O’Reilly of Fox News has pointed out. “And any Arab leader who supports America is barbecued on the network, while those who hate America are praised.” He added, “Any fair-minded person who follows Al Jazeera knows it is anti-American and anti-Semitic. Only on the far left can it find acceptance.”
But now, as a result of what is happening in Egypt, Al-Jazeera and its media allies are leading a “Demand Al-Jazeera in the U.S.A.” campaign, as if the channel’s coverage is somehow objective and worthwhile. Newsweek gave valuable column space to Wadah Khanfar, director-general of Al-Jazeera, to argue that U.S. cable and satellite providers should make a special allowance for Al-Jazeera English to be carried in more media markets so that “alternative viewpoints” can be presented about “the human realities of war” in the Middle East. He complained about the Egyptian government-owned satellite company having blocked Al-Jazeera’s broadcast signal after turmoil emerged in that country without noting that Al-Jazeera is itself owned and financed by an Arab regime in Qatar that is just as authoritarian as Egypt’s. The channel is notorious for sparing Qatar’s ruling monarchy the scrutiny it selectively applies to other Arab regimes.

Read more: http://www.aim.org/aim-column/“terror-television”-breeds-terror-regimes/

About a12iggymom

Conservative - Christian - Patriot
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.